tisdag 22 juli 2008

Dover street market










Ok, för er som snart ska åka till London har jag ett besökstips, Dover Street Market. Det är en conceptbutik på 6 etg, designad av Rei Kawakubo, grundaren till Comme des Garcons. Hennes ord om Dover street market är följande;

 "I want to create a kind of market where various creators from various fields gather together and encounter each other in an ongoing atmosphere of beautiful chaos: the mixing up coming together of different kindred souls who all share a strong personal vision. "

Butiken är helt fantastisk, materialer, ideér och sammansättningen satte mig helt ut när jag var där. Alla etg. har olika teman och det är en process som hela tiden förändras. Jag gläder mig tills jag får komma tillbaka nästa gång. Fasaden är denna gång designad av Jamie Ried.

I tillägg kan jag ju säga att det finns en hel del fantastiska kläder att se på, vi snackar design, design, design... som kommer dröja länge innan vi kommer att få njuta av på ett och samma ställe på den skandinaviska marknaden!  

 

Inga kommentarer: