måndag 15 juni 2009

Challenge...



Vi har fått en Challenge av Camilla! Skoj! 

Hva er du opptatt av for tiden?Jobb vänner & jakten på fullständig lycka i livet....

Hva har du på deg i dag? Bekvämaste stasen åkte på imorse.. lyckades försova mig =) , så det blev, svarta brallor, vit och rosa randig, Singlet, Sockar, grå m massa små färgglada monster och skor, vita converse.. panikinköp från Londonturen.. (det ösregnade och mina förra converse slurpade i sig vatten, alltså fick jag helt enkelt köpa nya), väska vintage fra London. 

Hva skal du ha til middag? Åh fan, det är min dag o komma på vad vi ska äta till middag här hemma idag.. satsar nog på ngt enkelt, spagetti & köttfärssås.. 

Hva vil du gjerne lære deg? Franska, vill gärna bli bra på att fotografera också... jobbar på den saken. 

Hva hører du på akkurat nå? Mitt eget knatter på datorn... har ont i huvudet.. därav tystnad. 

Hva er ditt favorittvær? Helt klart strålande solsken.. jag kommer ju från Varberg på västkusten. Där är det solsken som gäller! 

Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå? Att ta beslut... jag avskyr egentligen det. Vill ha en ängel vid sidan om mig som ger lite goda råd... 

Hva synes du om personen som tagget deg? Camilla är Superwoman #1, Snäll, söt och utroligt företagsam! Väldigt duktig på det hon gör allra bäst... Interiör! Plus att hon är grymt bra på att teckna!

Hvis du kunne få et hus, ferdig innredet, hvor som helst i verden - hvor skulle det vært? Kunde vart nice med ett hus på en ö i de karibiska öarna... men jag tror nog att jag hade valt att få mig ett town house i New York istället... Frågan är bara, kan jag få inreda själv? Annars går jag ju glipp på allt moro!

Hva ville du gjerne hatt akkurat nå? Drömjobben & Drömmannen, båda med stort D!

Hva ville du gjerne bli kvitt? Tanken på att jag ska städa idag.. vill helst att någon annan ska göra det åt mig. 
Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den neste timen, hvor ville du dratt? Lätt som en plätt.. Roadtrip i USA eller Kroatien. Någon som vill hänga på?

Hvilket språk ville du lære? Franska.

Hva ser du etter i en venn? Ärlighet.

Hvem vil du gjerne møte? Mannen i mitt liv. 

Hva slags musikk liker du? Jag är en allätare, som lyssnar på ganska mycket olika musik. Var sak har sin tid och plats. Men just nu har jag hang up på, The Noisettes, Santigold, Empire of the sun,  Veronica Maggio, Håkan Hellström & death cab for cutie, 

Hva er favorittplagget i klesskapet ditt? Acnegrejorna är klara favoriter.. Zara har gjort mycket fint det sista. Så jag kan inte välja en... 

Hva er drømmejobben? Hmm.. det är ju det här jag inte vill ta ställning till just nu. Men jag kan säga det såhär enkelt.. jag älskar interiör och att jobba som stylist är fantastiskt! Men jag älskar också att arbeta med mer permanenta grejor.. har gjort en del inredningsuppdrag åt privatpersoner.. så om du vill ha hjälp.. kontakta mig!

Har du noen favorittmodeller? Ja, bilen ovan är en favortimodell... Hittade den i London, Gorgeus!

Hvis du hadde hatt 1.000 kroner nå, hva ville du brukt dem på? Ett par supersnygga svarta kilklacks bronx-skor m snörning. Eller en Iphone.. min gamla telefon är... vad ska man säga, hmm sliten?Beskriv stilen din: I klädstil, ganska enkel, svart och vitt, men med detaljer och färg som piffar upp. I inredning minimalism med en god del personlig touch. 

Hva var det siste motebladet du leste? Jag läste Elle UK på flyget hem från London. 

Den siste CDen du kjøpte? Lilly Allen´s senaste.

Hva vil du akkurat nå? Att det ska bli Torsdag.. då ska jag hem och fira midsommarafton i Varberg! Det ni!

Jag skickar vidare challenge till:

http://design-shimmer.blogspot.com/
http://snydesign.blogspot.com/
http://husligheter.se/
http://www.norskeinteriorblogger.blogspot.com/
http://inspirationalspaces.blogspot.com/



3 kommentarer:

Design-Shimmer sa...

Hei dere to :)
tusentakk for challengen, det betyr kjempemasse for meg.
Jeg har fått en del awarder og challenger i denne blogg verden, men legger det ikke ut på siden min, håper dere ikke syns jeg er
for sær :) bloggen deres er super

elisabeth aarhus sa...

Hei hei!
Kjempestats med positiv tilbakemelding!
Bloggen min er et lite pilotprosjekt jeg har, da jeg ser at den er lettere å håndtere enn en webside. Jeg har aldri hpldt på med blogging før, ei heller lest noen før nå..Så jeg har valgt å ikke legge ut noe annet personlig enn bildene mine foreløpig-men tusen takk igjen.

MEN-ser at vi liker mye av det samme uttrykksmessig, så jeg foreslår heller at vi prøver en spec jobb sammen en dag!

elisabeth

*SNYdesign sa...

Så moro! Jeg tar den:)