onsdag 24 juni 2009

Productora












Jag var ju som sagt hemma i Varberg i helgen. Den stora "snackisen" där är faktiskt ett hus.. Huset kommer att bli stort, riktigt stort. Det kommer att förändra området mycket och även dölja en del utsikt för grannarna. När jag såg detta hus från Mexico, så kom jag att tänka på att det är såhär jag skulle ritat huset åt de där varbergarna med det stora höga huset. Varför inte låta huset vara lägre, bygga in det i vegetationen, låt det klättra nerför klippan och göra folk gröna av avund på detta sätt istället? Jag tycker hur som helst att detta är råläcker arkitektur! (alltså det på bilderna)! Arkitekterna heter Productora

I was in Varberg this weekend. The big yhing that everyone is talking about is actually a house, yhat one man is building right now. The house will be big, really big. It will change the field a lot and also hide some views for the neighbors. When I saw this house from Mexico, so I came to think of it is like this I would have drawn to the houseif I could choose. Why not let the house be lower, build it into the vegetation and make people green with envy in this way instead? I think anyway that this is awesome architecture! (ie the one in the pictures)! The architects called Productora.

Inga kommentarer: